OBI Katalog 2022: Łazienka, Kuchnia, Wnętrza
Klient: OBI Polska
Nasze największe wyzwanie – ponad 170 wizualizacji stworzone w przeciągu 1,5 miesiąca. Nowy katalog OBI 2022: Łazienka, Kuchnia, Wnętrza został w 99% stworzony w oparciu o wizualizacje 3D. To pierwsze podejście firmy OBI do katalogu wykonanego w CGI zamiast zdjęć – cieszymy się, że zostaliśmy wybrani do tego niesamowicie wymagającego i kluczowego dla marketu projektu.
Ponad 170 wizualizacji stworzone w 1,5 miesiąca
Zadanie było niezwykle ambitne – stworzyć ponad 170 wizualizacji wnętrz i produktów w czasie 1,5 miesiąca. W luminance studio zawsze ochoczo podchodzimy do wyzwań – to one definiują nasze główne atuty – rzetelność, profesjonalizm i indywidualne podejście do każdego projektu. Na potrzeby katalogu OBI 2022 stworzyliśmy na nowo nasz workflow dotyczący pracy przy wizualizacjach wnętrz i produktu. Dziennie musieliśmy średnio produkować 4-6 unikatowych wizualizacji, co wymagało bardzo sprawnego przepływu informacji, projektowania i wydajnego procesu renderowania.
Projekty głównych wnętrz zostały nam dostarczone przez architekta OBI. Prezentacje produktów w ciaśniejszych kompozycjach natomiast w dużej mierze zależały od naszych pomysłów. Po otrzymaniu zestawu produktów do przedstawienia wraz z moodboard-em przystępowaliśmy do projektowania kompozycji kadru. Przy tak wysokim tempie produkcji renderów kluczową kwestią była sprawna, codzienna wymiana informacji pomiędzy luminance studio a klientem.
Pełen profesjonalizm
Światło i materiały
Wizualizacje w katalogu produktowym muszą spełniać szereg norm jakościowych. Od odpowiedniej rozdzielczości, odwzorowania realnych barw produktu po fotorealistyczne oświetlenie. Staraliśmy się aby każda wizualizacja była indywidualnym dziełem przy zachowaniu spójności oświetlenia – powstało kilka schematów sposobu oświetlania sceny 3D dla każdego typu wnętrza.
Materiały produktów zostały odtworzone z zachowaniem ich poprawnej refleksyjności i faktury powierzchni – w wielu przypadkach symulowaliśmy te efekty mając do dyspozycji jedynie zdjęcia danego przedmiotu. Nasze doświadczenie i wiedza w zakresie fizyki światła i właściwości materiałów pozwoliły na wydajną pracę przy nawet najbardziej skomplikowanych zagadnieniach.
Bezpośrednia współpraca kilku zespołów wymagała sprawnego przepływu informacji. Wydajna i przejrzysta komunikacja w tego typu projektach to klucz do sukcesu. Każdego dnia tworzyliśmy nowe wnętrza, korygowaliśmy kadry i kompozycje w już istniejących wizualizacjach oraz omawialiśmy kolejne projekty. Nasz system zarządzania zadaniami wewnątrz firmy pozwala na bardzo wydajne śledzenie postępów, planowanie czasu i weryfikację przygotowanych materiałów.
Sprawna komunikacja
Idealne kompozycje
Przygotowane wizualizacje były weryfikowane przez OBI, które oceniało poprawność odwzorowania produktów, ich barwy, refleksyjności oraz kompozycji kadru. Składem katalogu zajęła się firma ABC 4 Brands, która brała czynny udział w nadzorowaniu prac. W wielu przypadkach należało dostosować kompozycje kadru tak, aby idealnie integrowała się z dodanymi tekstami na każdej rozkładówce.
Szczegóły projektu
Client: OBI Polska
Producer: Zuzanna Kołodziejska
Supervisor: Paulina Gnatowska
3D Artists: Marta Sołtysiuk, Tomek Świerczyński, Vladyslav Nesterenko, Marta Duchewicz
Architect: Iwona Durka
DTP: ABC 4 Brands